IWC Schaffhausen

IWC: SPOJ ŠVICARSKE TRADICIJE I AMERIČKE VIZIJE

Urarstvo je snažno utkano u identitet Švicarske, zemlje iz koje dolazi niz vrhunskih urarskih brendova, često stoljetne tradicije. IWC, vidljivo je iz samog imena kompanije, među njima zauzima posebno mjesto. Kratica IWC stoji za International Watch Company, a radi se o jedinom vrhunskom švicarskom brandu koji se smjestio u istočnom dijelu zemlje, preciznije u Schaffhausenu, u kojemu se govori njemačkim jezikom.

Inače, najveći dio švicarskih urarskih kompanija osnovano je u frankofonim kantonima i u pravilu su nastajali od malih obiteljskih obrta koji su prepoznatljivost stekli tradicijom izvrsnosti.

Priča IWC-a nešto je drugačija. Kompaniju je 1868. godine osnovao Florentine Ariosto Jones, Amerikanac iz Bostona, koji je svoj urarski biznis odlučio osnovati u Švicarskoj baš zbog bogate tradicije, ali je pritom Schaffhausen odabrao jer se u to vrijeme u blizini otvorila hidroelektrana na rijeci Rajni. Naime, Jonesu ideja nikada nije bila osnovati obiteljsku urarsku radnju po kojima je Švicarska već tada bila poznata, već je od samog početka IWC zamišljen kao velik biznis, s tvornicom upogonjenom strujom, spoj lokalne tradicije i poduzetničkog mindseta tipičnog za Sjedinjene Američke Države.

ZRAKOPLOVSTVENA TRADICIJA

Takav im je pristup donio lukrativne ugovore za vrijeme Prvog i Drugog svjetskog rata, u kojima se IWC isprofilirao kao kompanija sposobna proizvesti iznimno izdržljive i tehnički superiorne satove koje su često koristili piloti. Takvu je percepciju kompanija internalizirala i nakon velikih ratova, nastavivši se naslanjati na zrakoplovstvenu tradiciju, na koju su se često referirali, primjerice, u imenovanju linija satova.

Vojni, odnosno, pilotski background IWC-a očitije se i u tome što je kompanija poznata po iznimno funkcionalnim, otpornim i preciznim mehanizmima, zbog kojih je danas zbilja jedna od najcjenjenijih u urarskoj industriji. U svojoj povijesti, IWC je nekoliko puta na tržištu predstavljao revolucionarne tehničke inovacije. Prvi sat iz linije Ingenieur, predstavljen 1955. imao je prvi dvosmjerni automatski sustav za navijanje kojeg je razvio tadašnji tehnički direktor Albert Pellaton. Drugi veliki mehanički napredak IWC-a predstavljen je tri desetljeća kasnije, kada je majstor Kurt Klaus, živuća legenda urarstva, predstavio kompleksni “vječni kalendar” koji sastajao do 81 dijela spojenog u jedinstven delikatni sustav.

NENAMETLJIVA ELEGANCIJA

Iako su prepoznati prvenstveno kao tehnički perfektni, satovi kompanije IWC mogu se pohvaliti i decentnom, nenametljivom elegancijom. Vjerojatno najpoznatija IWC-ova linija je Portuguiser, nastala 30-ih godina prošlog stoljeća po narudžbi dvojice portugalskih trgovaca, a u svoje je vrijeme predstavljala ozbiljnu dizajnersku avangardu.

Osim Portuguisera, najpoznatija linija IWC satova je Pilot’s, inspirirana poveznicom kompanije s pilotstvom, a koja je posebna utoliko što ima pet pod-linija. Naime, svaki sat linije Pilot’s možete pronaći u verziji Classic, Spitfire, Top Gun, Le Petit Prince i Antoine De Saint-Exupéry (nazvan po autoru Malog princa), koje se među sobom razlikuju u materijalima od kojih su izrađeni, ponegdje i bojama i uzorcima u ukrašavanju.

U posljednjih nekoliko godina, možda najpopularnija linija IWC satova je Portofino, kolekcija bezvremenske elegancije, jednako popularna među gospodom i među damama. Od ostalih kolekcija, linija Ingenieur slavi povijest IWC-ove tehničke briljantnosti, linija Aquatimer popularna je među ljubiteljima ronilačkih satova, a linija Da Vinci nudi klasičnu IWC-ovu eleganciju s malim “twistom”.

IZDVOJENO – NAJPOZNATIJE IWC SCHAFFHAUSEN KOLEKCIJE

Ukratko, među vrhunskim urarskim brendovima, IWC glasi kao kuća koja je na tržište redovito uvodila inovacije i čiji su satovi tehnički perfektni. Ta ih kvaliteta čini iznimno izdržljivima, pogodnim za putovanje te iznimno dugotrajnima, zbog čega su se pokazali kao pametna investicija.

No, IWC je i puno više od samo tehnički vrhunskog branda. Njihovi se satovi diče nenametljivim stilom i znak su dobrog ukusa. Nosili su ih ikone sportske elegancije poput Lewisa Hamiltona i Zinedinea Zidanea ali i ljudi poput književnog velikana Paola Coelha. Iako se brand dugo snažno vezao za mušku modu, u posljednjih desetljeća IWC zauzeo snažnije mjesto i među satovima za dame, tako da smo ih, primjerice, mogli vidjeti na ruci prekrasne Adriane Lime.

SVOJ IWC KUPITE U MARLIJU

Svoj IWC možete kupiti u Marliju, najvažnijoj zagrebačkoj adresi kada su satovi u pitanju. Kultni zagrebački salon ponosi se tradicijom i iskustvom u urarstvu dugom nekoliko desetljeća, a kupce će na adresi Vlaška 13 dočekati nedavno dizajnerski preuređen prostor profinjenog ambijenta koji nudi zbilja posebno iskustvo kupnje.

Urarstvo je dio Marlijeva DNK. Savjet pri odabiru možete zatražiti od educiranog i stručnog osoblja, a Marli je i ovlašteni urarski servis tako da sve svoje potrebe vezane za satove možete obaviti na jednom mjestu. Kupcima je uz najavu osiguran besplatan parking u centru grada, a plaćati se može gotovinom, karticama na rate te kriptovalutama.

Pretplatite se na naš newsletter

Ne propusti naše posebne ponude, akcije i promocije.