Panerai: Talijanski DNA, švicarsko srce
Iako se široj populaciji otvorio tek početkom devedesetih, priča o brandu Panerai duža je od 150 godina. Svoju urarsku radionicu Giovanni Panerai otvorio je 1860. godine u ulici Ponte alle Grazie u Firenci. Osim što se obrt bavio izradom i popravcima satova, bila je to i prva urarska škola u gradu. Do početka dvadesetog stoljeća, Paneraijev obrt došao na glas kao jedan od važnijih centara urarske struke u Italiji, što mu je donijelo ekskluzivne ugovore s Talijanskom kraljevskom mornaricom, kreiravši poveznicu branda s morem i pomorstvom, ključnom identitetskom točkom Paneraija sve do danas.
Snažno poslovno naslanjanje na mornaricu obilježilo je najveći dio povijesti Paneraija i gotovo u potpunosti oblikovalo njen imidž u javnosti. Ugovori s mornaricom značili su prvenstveno dvije stvari; da Panerai dugo neće biti brand kojemu će ciljana skupina biti šira javnost i da će, možda više od bilo kojeg drugog branda vrhunskih satova, više sredstava i fokusa moći ulagati u inovacije na polju “morskih” satova i nautičkih instrumenata.
Satovi komandosa i admirala
Prvi patent kojim je Panerai ostavio ozbiljniji trag u urarskoj struci tako je došao već 1916. godine, kada je predstavljen Radiomir, sat čije su kazaljke svijetlile u mraku zbog posebne boje na bazi radija, što je, primjerice, posebno korisno bilo posadama podmornica.
Od dvadesetih do kraja četrdesetih godina 20. stoljeća manevarski prostor Panerija da se približi široj publici bio je dodatno sužen, što je samo osnažilo fokus na istraživanje i razvoj, tako da kompanija do kraja 40-ih gotovo u dvogodišnjem ritmu predstavlja inovacije na području mornarskih i ronilačkih satova. Prvi uvode broncu kao materijal izrade u urarski mainstream, a glavne odrednice njihovih satova bile su minimalistički dizajn i fluorescentne kazaljke te iznimna izdržljivost na dubine i vremenske uvjete.
Zatvorenost u mornaričkim krugovima Panerai je kroz godine obavila velom mistike. Njihovi su satovi bili satovi časnika i admirala, ronilaca, komandosa i putnika. No, javnosti nisu bili otvoreni sve do 1993. godine. Panerai tada predstavlja ograničeni broj satova linija Luminor, Luminor Marina i Mare Nostrum, inspiriranih povijesnim modelima kreiranim za komandose iz Drugog svjetskog rata.
Kako su dobili švicarsko srce
Satovi su izazvali ogroman interes među kolekcionarima i entuzijastima. U samo nekoliko godina komercijalne prisutnosti, Panerai je postao toliko popularan da ga 1997. kupuje švicarska Richemont grupa, tada pod imenom Vendome Group, inače vlasnica IWC Schaffhausena i drugih luksuznih urarskih brendova. Tako počinje priča o Paneraiju kao kompaniji koja ima “talijanski DNA i švicarsko srce”, kako se vole hvaliti. Središte poslovanja kompanije seli se u Milano, a proizvodnja u novu tvornicu u švicarskom Neuchatelu.
Panerai kolekcije
Za razliku od brojnih drugih vrhunskih urarskih brendova, Panerai se u kreiranju imidža nije često koristio povezivanjem s poznatim ličnostima, no to ne znači da ih se nije moglo vidjeti na zapešćima holivudskih velikana. Panerai je prvi otkrio Sylvester Stallone, koji je njihov sat nosio u filmu Daylight još 1996., a osim njega, obožavatelji branda su i drugi akcijski superheroji, poput Arnolda Schwarzeneggera i Jasona Stathama.
Gorljivi obožavatelji
Panerai je po svemu navedenome pomalo netipičan vrhunski urarski brand, a još jedna njegova specifičnost je i u tome što okuplja najvjerniju vojsku obožavatelja. Ljubitelji Panerai satova nazivaju se Paneristi, gorljivi su u svome obožavanju i često se okupljaju na formalnim i neformalnim skupovima.
Laičkom oku, Panerai satovi bez obzira na kolekciju izgledaju slično; robusni su, minimalističkog dizajna s velikim znamenkama i kožnim remenima. No, pravi Paneristi osjetljivi su na svaku, pa i najmanju distinkciju među njima, a korijen njihove opsesije nije teško otkriti. Panerai proizvodi vrhunske i posebno izdržljive mehanizme koji traju generacijama, a svaki njegov sat, zbog specifične povijesti kompanije, sa sobom nosi i mističnu auru.
Svoj Panerai kupite u marliju
Svoj Panerai možete kupiti u Marliju, najvažnijoj zagrebačkoj adresi kada su satovi u pitanju. Kultni zagrebački salon ponosi se tradicijom i iskustvom u urarstvu dugom nekoliko desetljeća, a kupce će na adresi Vlaška 13 dočekati nedavno dizajnerski preuređen prostor profinjenog ambijenta koji nudi zbilja posebno iskustvo kupnje.
Urarstvo je dio Marlijeva DNK. Savjet pri odabiru možete zatražiti od educiranog i stručnog osoblja, a Marli je i ovlašteni urarski servis tako da sve svoje potrebe vezane za satove možete obaviti na jednom mjestu. Kupcima je uz najavu osiguran besplatan parking u centru grada, a plaćati se može gotovinom, karticama na rate te kriptovalutama.